XXII obrady Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”

Od 2011 roku specjaliści z branży spożywczej spotykają się co kwartał, aby ocenić żywność polskich producentów. Artykuły najwyższej jakości są przez nich nagradzane certyfikatami „Doceń polskie” i tytułami TOP PRODUKT. Najbliższy audyt odbędzie się 27 października w Sosnowcu.Swój udział w wydarzeniu już potwierdzili wytwórcy z całej Polski.

To będzie XXII certyfikacja produktów spożywczych w historii Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Przedsięwzięcie propagujące rodzimą żywność najwyższej jakości i wspierające ich wytwórców jest realizowane od 2011 roku. Od samego początku funkcjonowania programu, certyfikacje żywności odbywają się pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. 

Dnia 27 października, po raz czwarty w tym roku, członkowie Loży Ekspertów zadecydują, które ze zgłoszonych wyrobów zasługują na zdobycie prestiżowego certyfikatu „Doceń polskie”. O godło promocyjne ubiegają się wytwórcy właściwie z całego kraju, bo z 13 województw. Produkty zakwalifikowane do udziału w atestacji (posiadające tzw. polski aspekt) reprezentują wszystkie kategorie wyrobów spożywczych: począwszy od pieczywa, skończywszy na daniach gotowych. 

Wszystkie produkty są indywidualne sprawdzane przez każdego członka jury. Lożę Ekspertów tworzą specjaliści z branży spożywczej, od lat związani z technologią żywienia i branżą FMCG. Przewodniczącym składu eksperckiego jest Mirek Drewniak, współzałożyciel i członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Eksperci przyznają żywności od 1 do 10 punktów za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Certyfikatami nagradzane są wyroby, które uzyskają min. 7,5 pkt. Żywność z maksymalnymi notami (samymi „10”) jest honorowana także tytułem TOP PRODUKT. 

- Regulamin programu jest niezmienny, a zasady przyznawania certyfikatów są bardzo jasno określone - między innymi te czynniki budują zaufanie konsumentów do godła „Doceń polskie”. Od sześciu lat konsekwentnie realizujemy założone cele, a zainteresowanie producentów żywności programem dowodzi o słuszności naszych działań - mówi Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. - Firmy nie poprzestają na udziale w jednej certyfikacji, ale często uczestniczą w następnych, podczas których mogą zdobyć znaki jakości za kolejne wyroby. Producenci chętnie wykorzystują godła „Doceń polskie” w swoich działaniach marketingowych, angażują się także w projekty organizowane w ramach programu. Wytwórcy korzystają ze wsparcia PR, a kiedy dwuletni okres obowiązywania certyfikatu dobiega końca, starają się o prolongatę - wylicza M. Bielski.

Przytoczone przez organizatora programu czynniki decydują o tym, że każda certyfikacja budzi zainteresowanie firm z sektora spożywczego. Znaczenie ma także fakt, iż udział w audycie jest bezpłatny i niezobowiązujący.

Producenci żywności mogą jeszcze przesyłać swoje zgłoszenia, stosowne formularze i szczegółowe informacje dot. programu są dostępne na stronie www.docenpolskie.pl/program. Kandydatów do zdobycia godła „Doceń polskie” można poznać odwiedzając blog programu (www.blog.docenpolskie.pl), tam także zamieszczane są informacje o wyróżnionych przez Lożę Ekspertów artykułach spożywczych oraz ich producentach.

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

Autor tekstu: Anna Koza/Adventure Media

* * *

KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70